We explore Virtual & Augmented Reality for learning and solving problems
We bieden bootcamps voor alle docenten die leerlingen de digitale vaardigheden voor de toekomst willen leren!
Daarin besteden we aandacht aan Virtual Reality, Augmented Reality, robots, programmeren en meer.
We werken samen met bijscholingvmbo.nl zodat we deze bootcamps voor docenten uit het vmbo met 60% korting kunnen aanbieden.
We bieden bootcamps voor alle docenten die leerlingen de digitale vaardigheden voor de toekomst willen leren!
Daarin besteden we aandacht aan Virtual Reality, Augmented Reality, robots, programmeren en meer.
We werken samen met bijscholingvmbo.nl zodat we deze bootcamps voor docenten uit het vmbo met 60% korting kunnen aanbieden.
Tijdens elke bootcamp staat een specifieke digitale technologie centraal, waarbij verschillende vaardigheden aan bod komen. Hieronder vind je een overzicht van de bootcamps die we nu aanbieden.
AI heeft nieuwe tools opgeleverd voor het genereren van tekst, afbeeldingen, video’s, 3D-objecten en virtuele werelden. Dit biedt kansen voor ontwerpers, maar kan ook bedreigend zijn voor degenen die deze AI-tools niet beheersen. In de bootcamp leer je de meest waardevolle AI-tools kennen voor video, tekst, muziek en grafisch ontwerp.
We bespreken ook de technologie achter AI en hoe deze zich in de toekomst zal ontwikkelen. Samen zullen we antwoorden formuleren op vragen over het gebruik van deze tools als ontwerper, hoe je onderwijs kunt geven met deze software en hoe je leerlingen hier goed op voorbereidt.
Augmented Reality (AR) voegt een extra laag toe aan de echte wereld en is handig voor extra uitleg in een technieklokaal of om een gave tour van de school te maken. Tijdens deze bootcamp ervaar je AR met telefoons, tablets en de Quest Pro. Ook duiken we de toekomst van Augmented Reality en je maakt zélf een interactieve AR tour met behulp van de software van Wintor. Verder behoren de tools Blippar, Artivive, CoSpaces Edu, Figmin en ShapesXR tot de mogelijkheden. AR is technisch uitdagender dan VR en het veld is nog in ontwikkeling, maar we selecteren software die past bij de wensen en ervaring van de deelnemers. (Een onderwijslicentie voor Wintor is redelijk geprijsd, maar niet inbegrepen.)
Met rijke VR-ervaringen maakt u lesmateriaal betekenisvoller en help je leerlingen abstracte lesstof te begrijpen. Tijdens deze training ervaar je zelf verschillende VR-brillen en -ervaringen en word je behendig met de techniek.
Zo leer je tijdens de training hoe je gebruik kunt maken van bestaande 360-video’s en virtuele tours van bedrijven om leerlingen kennis te laten maken met verschillende beroepen. Ook krijg je inzicht in de didactische meerwaarde van VR en waar je educatieve VR-ervaringen kunt vinden.
Daarnaast leer je hoe jij en je leerlingen zelf VR-ervaringen en lesmateriaal kunnen ontwikkelen met 360 camera’s en CoSpaces Edu. Leerlingen doen zo belangrijke digitale vaardigheden op en ze kunnen werken aan opdrachten voor externe opdrachtgevers. Dit biedt veel mogelijkheden voor ontwerpopdrachten en andere leerdoelen, zoals het creëren van een virtueel museum of het ontwerpen van de stad van de toekomst.
Tijdens deze bootcamp maak je een escape room met CoSpaces Edu, een game engine voor het onderwijs die in je browser draait. Bij het VR Learning Lab zijn we hier fan van, omdat het erg laagdrempelig is, maar ook veel mogelijkheden kent. Je maakt een gamewereld, programmeert puzzels.
In deze training leer je werken met 360 camera’s, het maken van virtuele tours met Thinglink en het opnemen van 360 video’s om te bekijken met VR-brillen.
Tijdens deze training werken we samen aan een slimme stad, met stoplichten die met elkaar communiceren en slagbomen die reageren op langsrijdende robots.
Deze training is opgebouwd rond het lesmateriaal dat uitgebreid is getest tijdens ons onderwijs voor leerlingen. Deelnemers krijgen dit materiaal ook mee naar huis.
De training vereist geen ervaring met micro:bit. Aan de hand van het lesmateriaal maken deelnemers steeds complexere projecten met de micro:bit, waarbij het doel is de achterliggende code ook écht te begrijpen. Je koppelt de micro:bit met Kitronik robots en leert code waarmee ze slim gedrag vertonen. En je gebruikt verschillende verkeersmodules om te combineren tot een slimme stad.
*Deze prijzen zijn de gesubsidieerde tarieven die mogelijk worden gemaakt door bijscholingvmbo. Deze tarieven zijn alleen mogelijk voor docenten uit het vmbo. Voor overige deelnemers geldt een tarief van €300.
Deze bootcamps zijn vooral bedoeld voor docenten uit het voortgezet onderwijs.
Specifiek voor docenten die in het vmbo werken: voor hen geldt max 60% korting van bijscholingvmbo.nl.
Per dag minimaal 4 en maximaal 18 deelnemers.
Bij een grotere groep werken we ook met meerdere begeleiders, zodat er altijd veel ruimte is voor persoonlijke aandacht.
Virtual Reality Learning Lab
PLNT, Langegracht 70 in Leiden
Inhouse bij jullie op school is ook mogelijk!
De kosten voor een bootcamp bedragen €300,- per persoon.
Voor docenten die in het vmbo werken geldt max 60% korting van bijscholingvmbo.nl. Een cursusdag kost dan €60 per deelnemer.
Dit onderwijs is vrijgesteld van BTW (CRKBO).
Café Midi verzorgt voor elke bootcamp koffie, thee, water en een heerlijke lunch. Bij lekker weer lunchen we bij de daktuin van PLNT.
We bieden ook bootcamps inhouse aan bij jou op een locatie van jouw keuze.
Laat ons vooral weten waar je naar op zoek bent, dan sturen we je de relevante informatie op.
Ontwikkelingen in de digitale wereld hebben impact op vrijwel elk onderdeel van onze samenleving.
Kunnen we Augmented Reality ter ondersteuning gebruiken op de werkvloer? Hoe gebruikt de overheid slimme sensoren? Zouden we personeel kunnen trainen met Virtual Reality? Wat voor impact hebben robots op de arbeidsmarkt van morgen?
Wij zetten ons in om jongeren de digitale vaardigheden voor de toekomst te leren. Tijdens onze DigiDagen en techlessen verzorgen onze eigen techdocenten dit onderwijs. Tijdens deze bootcamps delen we onze kennis en ervaring.
De bootcamps worden verzorgd door Robin de Lange, Nadine Roos en collega’s van het Virtual Reality Learning Lab.
Robin is oprichter van het Virtual Reality Learning Lab en verschillende andere (digitale) initiatieven. Hij geeft college voor Universiteit Leiden en Inholland Hogeschool en geeft per jaar training aan honderden professionals.
Het VR Learning Lab voldoet aan de kwaliteitscode voor opleidingsinstituten voor kort beroepsonderwijs, gecontroleerd door het CRKBO en mag hierom onderwijs vrijgesteld van BTW leveren.
Ontwikkelingen in de digitale wereld hebben impact op vrijwel elk onderdeel van onze samenleving.
Kunnen we Augmented Reality ter ondersteuning gebruiken op de werkvloer? Hoe gebruikt de overheid slimme sensoren? Zouden we personeel kunnen trainen met Virtual Reality? Wat voor impact hebben robots op de arbeidsmarkt van morgen?
Wij zetten ons in om jongeren de digitale vaardigheden voor de toekomst te leren. Tijdens onze DigiDagen en techlessen verzorgen onze eigen techdocenten dit onderwijs. Tijdens deze bootcamps delen we onze kennis en ervaring.
De bootcamps worden verzorgd door Robin de Lange, Nadine Roos en collega’s van het Virtual Reality Learning Lab.
Robin is oprichter van het Virtual Reality Learning Lab en verschillende andere (digitale) initiatieven. Hij geeft college voor Universiteit Leiden en Inholland Hogeschool en geeft per jaar training aan honderden professionals.
Het VR Learning Lab voldoet aan de kwaliteitscode voor opleidingsinstituten voor kort beroepsonderwijs, gecontroleerd door het CRKBO en mag hierom onderwijs vrijgesteld van BTW leveren.
Onze klanten komen onder andere van de volgende organisaties:
Virtual Reality Learning Lab
PLNT Leiden
Langegracht 70
2312NV Leiden
 
Bel ons: +31 (0) 85 060 8755
Stuur een bericht via WhatsApp:
Volg Robin op Twitter:
@robindelange
Volg ons op LinkedIn:
VR Learning Lab